Gebelikte egzersiz

Gebelikte egzersiz

Posted on Posted in Ağrısız Doğum

Günümüzde hem iş, hemde gündelik yaşantımızda hareketsiz bir yaşamın hakim olması toplumda obezite, diyabet, kalp damar hastalıklarının artışına yol açmıştır. Gebelik doğal bir süreçtir. Ve risk faktörü taşımadığı sürece kadınları aktif yaşamlarından uzaklaştırmak, hareketlerini kısıtlamak doğru değildir.
Gebelikte yapılan egzersiz kilo kontrolunu sağlamakla beraber kas gücünüzün artmasını ve daha rahat doğum yapmanızı sağlar. Ayrıca sindirim sisteminizi düzenler. Gebelik şekerine yakalanmanızı önler.Ve kadını sosyalleştirir.
Amerikan obstetrik ve jinekologların önerdiği egzersiz sırasında kalp hızının maksimum dakikada 120 üstüne çıkmamısı gerektiğidir.
Egzersiz yaparken önerilen:
1-öncelikle hekiminizle görüşün bebeğinizin ve sizin durumunuz değerlendirilmesi önemli.
2-genellikle egzersiz süresi 30 dakika ve daha az olmalı.
4-dalış yapma ve su altı sporları yapmayın.
5-uzun süre sırt üstü yatmayın. Isınma için yaklaşık 5 dakika harcayın. Egzersize hemen başlamayın ve bitirmeyin.
6-egzersiz sırasında bol su için, hatta diyetisyen yardımı bile alabilirsiniz. Rahat kıyafeler giyin.
Düzenli egzersiz yapmayan bir kadın gebelikte bir egzersiz programına dahil olmak istiyorsa genellikle 12. Haftanın tamamlanmasını beklemek gerekir, genellikle yüzme ile başlamanız bedeniniz ve bebeğiniz için daha yararlıdır. Egzersiz sırasında karın ağrısı, sırt ağrısı, çarpıntı, kanama ve yorgunluk hissettiğinizde egzersiz programına ara verin. Hemen sol yan pozisyonuna yatın.
Egzersiz türlerini incelersek;
1-yüzme:dikkat edilmesi gereken suyun çok sıcak olmaması, sizin vücut ısınızdan daha yüksek olmamalıdır. Suyun kaldırma kuvvetinin etkisi ile vücut ağırlığınınızdaki artış daha az hissedecek, daha kolay hareket edebileceksiniz. Ayrıca su içinde yaralanma riskinizde oldukça düşüktür. Gebeler su içinde egzersiz sonrası ağrılarının geçtiğini, özellikle sırt ağrılarının azaldığını, daha enerjik ve daha iyi hissettiklerini belirtmişlerdir. Yüzme sırasında egzersizler kan dolaşımını düzenlemekte ve varisleriniz azalmakta, solunum kaslarınızı güçlendirmekte, buda kas ağrılarınızı azaltmaktadır. Yaptığınız hareketler omuzlarınızda su içinde iken kalça,diz ve omuz çevirme hareketleri ve düzgün postür öğretilmelidir. Unutulmaması gereken ise kişiye özel egzersiz programının hazırlanmasıdır.
2-plates ve yoga: özellikle bedenineze esneklik sağlayan nefes egzersizlerinizi öğrenmeniz nedeni ile doğumuda kolaylaştırır.
3-yürüme: basit, kolay, maliyeti olmayan ve oldukça etkili bir aktivitedir.Haftada 3-5 defa 20-30 dakika lık egzersizler annede iyilik duygusunu artıran, fiziksel yakınmaları azaltan bazı çalışmalarda doğum ağırlığını artırtığı tespit edilmiştir.
Bu önerdiğimiz spor aktiviteleri dışında olan aerobik, buz patani, voleyboy, basketbol, jimnastik tercih ettiğimiz spor dalları değildir.
Amaç size ve bebeğinize zarar vermeden bedeninizi harekete geçirmektir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir